Nastavení cookies

Tyto webové stránky používají cookies, abychom zajistili, že získáte to nejhodnotnější na našich webových stránkách. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím se vším".

14.12.2023

Centrální komise Ministerstva doprav schválila projekt rekonstrukce nástupišť místní železniční stanice včetně opravy nádražní budovy ve Valašském Meziříčí. Stavět se má začít v roce 2026. Náklady se budou pohybovat v řádech jedné miliardy.

Investice do přestavby nádraží je pro Valašské Meziříčí dlouhodobě nezbytné. Je důležitým dopravním uzlem, což platí nejen pro automobilovou, ale také železniční dopravu. „Vlakem se od nás dá vyrazit do pěti směrů a podle statistik projde místním nádražím nejvíc cestujících ve Zlínském kraji. Dlouhodobě však nejsme spokojeni se stavem nádražní budovy, peronů a absencíadekvátního bezbariérového přístupu,“ uvedl starosta Robert Stržínek, který mimo jiné v srpnu na toto téma jednal se zástupci Správy železnic, státní organizace.

„Nyní jsem od nich obdržel zprávu, že v Centrální komisi Ministerstva dopravy byla schválena rekonstrukce nástupišť železniční stanice Valašské Meziříčí, jejíž součástí má být také přestavba nádražní budovy. Správa železnic počítá s tím, že bude tuto miliardovou investici realizovat mezi lety 2026 až 2027, což je skvělá zpráva. I naše město se tak konečně dočká moderního vlakového nádraží,“navázal starosta Stržínek.

„Počítáme s rekonstrukcí nádražní budovy a nástupišť tak aby odpovídala normám. Zajištěn bude také bezbariérový přístup na nástupiště pomocí výtahů. Zároveň dojde k zahloubení stávajícího podchodu přibližně o 60 centimetrů, abychom mohli výškově upravit kolejiště ve stanici. V plánu je i částečná demolice nádraží budovy, aby byl zajištěn přímý vstup do podchodu zprostoru před výpravní budovou a zároveň co nejlépe využity vnitřní prostory objektu,“ představil už v srpnu záměr projektu Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele pro modernizaci dráhy.

V následujících letech by pak chtěla valašskomeziříčská radnice navázat na projekt Správy železnic vlastním dopravním terminálem v areálu bývalé Křižanovy pily. „Propojení autobusové a vlakové dopravy v jednom místě je pro nás klíčové. Díky napojení na stávající podchod navíc dokážeme zajistitbezpečný přestup cestujících z vlaku na autobus a naopak,“doplnil starosta Robert Stržínek.


Zdroj: https://zl.patriotmagazin.cz/oprava-vlakoveho-nadrazi-ve-valasskem-mezirici-dostala-zelenou


RS